Det manglende led i præsentationsteknik uddannelse

Forestil dig du er den mest fantastiske kunstskøjteløber, der nogensinde har levet. Når de øvede i en fredelig, Tom rink, vise du ultimative i atletiske og artisteri. Du trodser lovene af tyngdekraften, som du springer i luften, landing med fejlfri præcision. Du spin med ubesværet ynde og kraft; du udfører hopper andre skatere kun drømmer om. På denne is er du i din element, gør hvad du elsker at gøre, og gør det perfekt.
I øvelokalet, dvs.
Den næste dag, indtaster du de samme rink for den store konkurrence. Når du ser ind i tribunerne, se du tusindvis af øjne på dig. Når du begynder dit program, skate du selvbevidst, tøvende. Du snuble på flytter du normalt ikke engang behøver at tænke på. Du glemmer, hvad bliver det næste. Du wobble og bobble og knap nok komme igennem programmet på dine fødder.
Nu, overveje dette: din frustreret coach Tønder op til dig og bælge, “det er det! Fra nu af, bruger vi to ekstra timer om dagen i øvelokalet indtil du får denne ret i konkurrence!” Spørgsmål: Vil denne taktik løse problemet? Selvfølgelig ikke, fordi problemet ikke er i realm af den skøjteløb. (Husk, du skated programmet perfekt 24 timer siden.) Problemet er i realm af øjne. Du kan skøjte indtil dine fødder falder ud, men indtil du slutter fred med øjne, du vil fortsætte med at snuble i søgelyset.
Så det er med foredrag
De fleste mennesker siger, “One-on-one jeg fint. Det er kun når jeg er foran en gruppe, som jeg bliver nervøs.” Hvis du kan tale selvsikkert og klart one-on-one, betyder det, du allerede kender indholdet og kan formidle det godt (ligesom skating perfekt i øvelokalet). Problemet kommer, når en tale coach siger, “OK, vi nødt til du øve talen, fem gange mere i mødelokale for at sikre du får det rigtige, når du præsenterer foran bestyrelsen.” Understreger indhold og levering har begrænset værdi, fordi det angriber problemet fra realm af tale. Men hvor de fleste mennesker lider mest er i realm af øjne. Sikker på, du er mere tilbøjelige til at modstå øjne, hvis du føler dig sikker i dit materiale, men ubehaget vil stadig være der. Teknikker og gimmicks (som “billede publikum nøgen” eller “start med en vittighed” eller “Se på bagvæggen, hvis du er for nervøs at gøre øjenkontakt”) vil ikke hjælpe enten. Disse tricks sætte bare op en barriere; de ikke kan løse problemet.
Så hvad er svaret? Indse, at problemet ikke er, at du ikke ved hvordan man taler; Det er, at du ikke er vant til at være centrum for opmærksomhed. Du kan se disse øjne og pludselig er du stak uden for dit komfortable anonymitet den chokerende erkendelse at nogen faktisk betaler opmærksomhed. Du vige tilbage for opmærksomheden, den intense energi. Men ironisk nok energi i disse øjne kan energize og komfort du-når du lad det.
Ja, øjne næsten altid har positiv energi bag dem fordi lytterne vil have dig til at lykkes. Selv hvis du står over for grouches i mængden, kan du regne mindst et par positive øjeæblet vibes kommer mod dig. Lægges i blød i den positive energi og sende det tilbage i form af ægte varme og bekymring for din lyttere. Se, at bekymring inviterer endnu mere positiv energi, som holder cyklussen går.
Langt ude idé?
Det kan synes langt ude i første omgang. Men den eneste måde at skabe fred med øjne er at stoppe med at undgå dem og udforske dem i stedet. Opsøge dem. Peer tilbage med dine egne øjne og se, hvad er virkelig der. Det tager praksis, selvfølgelig. For at komme i gang, opsøge en positiv indstilling som en taler cirkel * eller støttende gruppe af venner. Husk, du er allerede en højttaler. Du er bare ikke vant til at være en modtager af lytte-en færdighed, der kan kun håndteres i den mystiske, vidunderlige, skræmmende og spændende realm af øjne.
* Den TALENDE CIRCLE(R) metode er en revolutionerende ny tilgang til opbygning af engelsktalende dygtighed og magt. Det er baseret på bogen være hørt nu af Lee Glickstein. For mere information, gå til www.speakingcircles.com.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *